inovatyvūs internetiniai sprendimai

Blogas

Ar pirkti SEO?


SEO paslaugos

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) visada buvo šiokiu tokiu mistikos šydu apgaubta paslauga. Vieni pardavinėja vietas paieškos rezultatuose, kiti vadina juos apgavikais, o pats Google užsimena - darykite svetainę naudingą lankytojui ir rezultatai ateis savaime.

Nemaža dalis svetainių savininkų į SEO žiūri kaip į kokį stebuklingą vaistą, padėsiantį išspręsti visas problemas. Trūksta lankytojų, nesiseka elektroninė komercija - vadinasi reikia nusipirkti SEO. Tačiau tiesiog perkant SEO ir nesuprantant kokie darbai realiai bus atlikti, labiausiai ir rizikuojate veltui išleisti pinigus. Optimizavimas paieškos sistemoms - kompleksinis procesas, susidedantis iš daug savarankiškų užduočių. Todėl reikia žinoti, kokią naudą kiekviena iš jų duoda, ir daryti tai, ko jūsų svetainei trūksta. Nes aklai užsisakinėdami SEO, galbūt taisysite tai, kas nesugedę. Jau nekalbant, kad galite susidurti su nesąžiningais paslaugų tiekėjais, pardavinėjančiais orą.

Pabandysiu paaiškinti, kas gi slepiasi už žodžio SEO ir kaip jis vykdomas.

Techninė puslapio optimizacija

Techninė puslapio optimizacija - tai įvairūs pakeitimai puslapio kode: meta žymių įdėjimas, gražios nuorodų struktūros suformavimas, antraščių tagų panaudojimas ir t.t. Dauguma SEO patarimų, kuriuos galima rasti internete, akcentuoja būtent techninę pusę. Patarimai, be abejo, teisingi, tačiau sukuria iliuziją, kad SEO - tai kažkas nematomo, ką specialistas pakeis jūsų puslapyje ir jis pradės geriau reitinguotis.

Iš tiesų, visi šie dalykai nėra tiesiogiai skirti paieškos sistemoms. Tai tiesiog rekomendacijos ir reikalavimai, įvardinti įvairiuose web standartuose, ir jei programuotojas tvarkingai, laikydamasis įprastos praktikos, sukurs svetainę, visą tai jau bus padaryta. Žinoma, visi šie techniniai aspektai klientui sunkiau pastebimi, todėl pasitaiko, kad programuotojas priduoda techniškai neišbaigtą darbą, o tada SEO specialistas taiso jo klaidas.

Tačiau techniniai dalykai šiuo metu turi labai mažą įtaką paieškos rezultatams. Tai nereiškia, kad nereikia turėti techniškai tvarkingo puslapio - reikia, ne tik dėl paieškos, tačiau dėl eilės kitų priežasčių. Tačiau pasamdžius SEO specialistą būtent šitam darbui - žymaus pokyčio paieškos rezultatuose tikėtis neverta.

Puslapio turinys

Turinys yra tai, ką ir suranda paieškos sistemos, todėl tai yra vienas svarbiausių veiksnių, norint aukštai reitinguotis. Iš tiesų, turinio rašymas irgi nėra SEO specialisto darbas. Web sprendimų įmonės dažnai siūlo ne tik sukurti, bet ir užpildyti svetainę turiniu. Net gali susidaryti įspūdis, kad taip ir reikia daryti, norint, kad svetainė geriau reitinguotųsi.

Ne, raktas į sėkmę - originalūs, žmogui įdomūs straipsniai. Jei jie bus įdomūs žmogui, tai juos vertins ir paieškos sistemos. SEO specialisto parašyti "seo tekstai" - t.y. raktažodžių prikaišioti tekstai apie nieką, yra tik nelygiavertis pakaitalas. Be abejo, geriau, nei nieko, tačiau tai nėra geras sprendimas. Tokių tekstų vertę galima pamatyti ir palyginus seo teksto ir žurnalisto parašyto straipsnio duota tema kainas - pastarasis kainuos žymiai brangiau.

Todėl jei patys parengsite savo svetainei aktualius, įdomius tekstus, SEO specialistas nedaug ką pasiūlys. Toks puslapis savaime reitinguosis pagal įvairius savo tematikos raktažodžius. SEO specialistas nebent gali informaciją paredaguoti, kad tikslingiau orientuoti į tam tikrą raktažodį.

Nuorodos į jūsų svetainę

Skaitant ankstesnius du skyrius galima pagalvoti - taip, pačioje pradžioje minėtas patarimas, kad reikia tiesiog daryti naudingą lankytojui svetainę ir nesukti dėl SEO galvos - teisingas. Gal iš tiesų užtenka padaryti techniškai tvarkingą svetainę su geru turiniu ir tai viskas, ko reikia? Tai būtų tiesa, jei ne trečias ir pats svarbiausias optimizacijos paieškos sistemoms aspektas - nuorodos į jūsų svetainę. Jei SEO reiktų apibūdinti vienu žodžiu, tai būtų galima pasakyti, kad šiais laikais SEO - tai nuorodos.

Norint geriau suprasti nuorodų svarbą, verta pažvelgti į istoriją. Senesnės paieškos sistemos (Altavista, Yahoo) rezultatus rikiuodavo vien pagal puslapio turinį. Todėl optimizacija buvo paprasta - kuo daugiau kartų pakartoti norimą raktažodį savo svetainėje. O Google todėl ir užkariavo paieškos rinką, nes pritaikė visai kitą principą. Svetainės reitinguojamos ne pagal tai, kas yra pačioje svetainėje, bet pagal tai, kiek nuorodų kitos svetainės yra į jas padarę. Logika suprantama - savo svetainėje kiekvienas gali parašyti bet ką, tačiau jei svetainė iš tiesų naudinga, tai kiti žmonės apie ją kalbės, dalinsis nuorodomis į ją, todėl tai geriausiai ir atspindės svetainės vertę. Žinoma, nepamirštas ir svetainės turinys, Google vertina daugiau kaip 200 skirtingų kriterijų, tačiau nuorodos - reitingavimo pagrindas. Jei paieškos rezultatuose pamatote kokią menkavertę svetainę, kurios buvimas ten, atrodytų, prieštarauja sveikai logikai, vadinasi ji, greičiausiai, prisirinko daug nuorodų.

Blogiausia, kad šis principas savotiškai paneigė pačio Google deklaruojamą taisyklę - darykite naudingą svetainę ir paieškos rezultatai ateis savaime. Taip būtų, jei niekas nežinotų nuorodų svarbos, tačiau, kadangi visi svetainių administratoriai šį principą supranta, tai nuoroda tapo preke. Todėl net padarius naudingą svetainę, nuorodų lengvai negausite. Svetainės, norinčios aukštai reitinguotis, nori nenori yra priverstos sąmoningai rinkti nuorodas - tai ir yra pagrindinis optimizacijos paieškos sistemoms darbas. Nuorodos perkamos, jomis keičiamasi, platinama socialiniuose tinkluose, rašomi pranešimai forumuose ir komentarai, kuriuose įdedamos nuorodos, nemokamai siūlomi straipsniai populiariems portalams, jei juose bus atgalinė nuoroda, netgi kuriamos naujos svetainės, kurių vienintelė paskirtis - duoti nuorodų į optimizuojamą svetainę.

Todėl teks arba patiems rinkti nuorodas, arba samdyti SEO specialistą, kuris atliktų šį darbą. Tiesa, SEO specialisto samdymas, kad prigeneruotų jums nuorodų, yra rizikingas. Google aktyviai kovoja su dirbtinai renkamomis nuorodomis, kiekvienas algoritmo atnaujinimas labiausiai ir paliečia greitai nuorodų prisirinkusias svetaines. Žinoma, kadangi nėra patikimo būdo atskirti kuri nuoroda natūrali, o kuri dirbtinė, šios pastangos primena kovą su vėjo malūnais. Tačiau kai kuriuos dirbtinio nuorodų rinkimo būdus paieškos sistemos atpažįsta, todėl svarbu, kad SEO specialistas nenaudotų tiesiogiai draudžiamų priemonių, automatizuoto nuorodų generavimo įrankių. Taip padarius, efektas gali būti trumpalaikis, ar net duoti neigiamus rezultatus.

Kokį specialistą samdyti?

Jei jūsų svetainei trūksta lankytojų, patarčiau ieškoti ne seo, o internetinio marketingo specialisto. SEO, nors ir skamba kaip stebuklingas žodis, iš tiesų, yra tik viena iš daugelio priemonių pritraukti lankytojams. Žinoma, stovėti aukštai paieškos rezultatuose visada naudinga, bet, priklausomai nuo jūsų svetainės pobūdžio, tai gali būti ne pats efektyviausias būdas pasiekti tikslinę auditoriją. Taip pat reikia nepamiršti, kad galutinis svetainės tikslas - ne turėti kuo daugiau lankytojų, o tuos lankytojus paversti klientais - kad jie susidomėtų siūlomomis paslaugomis, pirktų prekes. O perdėta vidinė optimizacija gali veikti kontrproduktyviai. Tenka matyti svetainių, darytų akivaizdžiai paieškos sistemoms, o ne žmogui. O jos, nors ir turėdamos nemažą lankytojų srautą, negali pasigirti geromis konversijomis. Todėl marketingo specialistas, kuris įvertina visus lankytojų pritraukimo būdus ir rūpinasi ne tiesiog pakilimu paieškos rezultatuose, o klientų skaičiaus didinimu, ko gero, yra geresnis sprendimas.

O ar yra prasmė pirkti tiesiog SEO paslaugas? Taip, tačiau tik tam tikrais atvejais. Jei jūsų svetainė slepiasi kažkelintame paieškos rezultatų puslapyje, greičiausiai jums reikia ne seo, o visai naujos marketingo strategijos. Tačiau jei visa tai, kas parašyta šiame straipsnyje, suprantate, jau darote ir tiesiog siekiate dar geresnių rezultatų, aplenkti konkurentą, kuris stovi viena pozicija aukščiau, tada SEO specialistas, kuris seka paieškos sistemų naujoves ir žino visus SEO niuansus, gali padėti pakilti ant aukštesnio laiptelio.